Wednesday, June 22, 2011

Pekida 36 dan 77






































212 comments:

  1. eni lambang slupa anjing

    ReplyDelete
    Replies
    1. KONGSI GELAP

      Delete
    2. kongsi gelap taik kuching !!! PUIIIIIII !!! SAMPAH !!!

      Delete
    3. tah hap hape.....sampah

      Delete
    4. orang sabah ni dtg tanah malayu takpe dok negeri diorang kena bayar aku rasa aku nak pindah negara cause kat sni tk selamat lagi

      Delete
    5. Siapa yang patut di persalahkan org sabah ke?

      Delete
  2. Replies
    1. klo brani tunjuk muka kau...jan mnghina kmi...

      Delete
  3. Replies
    1. TERBAIK APA CAMNI......

      Delete
    2. bikin panas...

      Delete
    3. deme ni blagak bagus...tp haprak je...

      Delete
    4. jgn korang fikir semua terpesong..sebenar nye korang ni dengki ngn line2 yg ade kt malaysia ni..korang cube fikir kalau tak de line2 ni semua cina india pijak kepala kita tau bangsa MELAYU..buka mata besar2..sekarang ni kena bersatu..sembahyang 5 waktu jangan lupa..harap maaf jika tersalah bahasa..BANGSA MELAYU BANGSA AGUNG !!!

      Delete
    5. tapi yang aku marah,x payah letak gambar2 binatang tu dengan nama allah dan muhammad ,seolah-olah merendahkan martabat islam .

      Delete
    6. melayu haprak

      Delete
    7. seme yg komen negatif nie,bkan dengki ..tpi bengang ngan line2 nie..nak TUNJUK KUAT NGAN BANGSA SENDIRI..pnah aq sendiri kene..org pekida duk umah sewa aq..da la HUTANG TAK BAYAR.kate plak aq nie mcm2..MEMANG LU NIE ORANG pegi jahanam la sial.(AQ MARAH)

      Delete
  4. lambang ada nama allah .. tp minum arak .. bunuh org.. klo tak bunuh org .. ape kes dngan pistol tue...ape citer's niee...??.klo mw brsatu aman sejagat . tk perlu smpai mcm niee..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha bto0l tu..ape gneyer bersmph kn

      Delete
    2. mcm mna hng taw depa bunuh org hng nmpak ka??? anak haram oi... ka BAPAK hng yg dok bunuh org pa.... dah tu klau tak pkai pistol nak pkai ap?? kpala kote hng?? tu tembak aiq bleh la... bodo tulis tak pkai otak...

      Delete
    3. atas aku ni budak bodoh berkepala babi taksub kongsi gelap cina, bangang nak mampos, skarang nih org tak main pistol bodoh ... PAKAI OTAK !!! bodoh nak mampos !!!

      Delete
    4. kau siapa bodoh nk kena pancung ke.......babi kalau gua tau lu ahh gua cnfrim pancung lu laaa.....jgn bajet ganster laa baang.....nanti ke na pancung baru tau....pukimak punya org luu......lu jaga sikit ahh lancau....lu berani sangat comment dtg menghadapap aku laa pukilu....

      Delete
    5. ciri2 gengster taik kucing:
      - cakap mesti pakai "gua-lu" "bro-bro"
      - lambang persatuan mesti mo ganaz cnth: naga,harimau,helang, ular.
      - sembang plak mesti mo macho :"gua pancung lu" , "gua tanam lu", "mo kna kutip", "mo kna potong"
      - pakai baju kolar mesti tegak,ada beg silang, walkie-talkie kat pinggang.
      - kat kete mesti ade stiker n lambang bangang2.
      - nama plak mesti diikuti dgn nama binatang: lan anjing,emi babi, zul monyet,leman siamang, eri kongkang,abu cacing, man kera...(brani bila ramai)
      - paling jelas sekali sampah2 ne jadi kuda tunggangan n penghisap punai orang2 UMNO.
      p/s: orang atas ne kire die punye pancung je hahahaha... orang lain ne ko punya punching bag ke? negara ne ade undang2 n xperlukan penyangak macam anda ok.orang nak hidup maju,bukan nk hidup degan hujan peluru.

      Delete
    6. nak pancung konon...ramai berani la nkau....sampai masa kau mati,mati jugak....bodoh je

      Delete
    7. LOL PEKIDA....APE ARRR ...LAMBANG ADE TULIS ALLAH DAN MUHAMMAD TAPI PERANGAI MCM SETAN....MINUM ARAK,KAKI PEREMPUAN GADOH SANE GADOH SINI APE NK JADI DENGAN MANUSIA ZAMN SEKRNG.....KALO NK BERSATU PON GUNE LAA CARE LAIN..PERTUBUHAN MCM NIE NK SATUKAN ORNG MELAYU......LMBANG PON PAKAI TULISAN CINA ....KALO MCM TU BEK KORANG SEMUA JADI ORNG CINA LAGI BAGUS...ADE ORNG MCM KORANG NI LAA YG JADI PEROSAK BANGSA DAN NEGARE...INI KE PEJUANG FISABILLILAH HAA???? GADOH SESAME SENDIRI, MINUM ARAK,MELEPAK KAT CLUB,KAKI PEREMPUAN,APE NK JADIIIIIII...BAIK KORANG SEMUA TOLONG SEDARE KITE DI GAZA KAN BAGUS....ATAU PON KALO KORANG SEMUA NIII BELAGAK GENGSTER SNGT...GI GAZA SANE PI GADO PUAS PUAS SMPAI MAMPOS PON X PE.....TAUBAT LAAA SEBELUM TERLAMBAT

      Delete
    8. JANGAN KECOH2 JGN DILAYAN ORG YG TAK BTUL CARA BAWANYA TUU...BIASA YER 2 SUME BUDAK2 BARU NAK NAIK...DAN YANG LAIN JGN SUKA MEMFITNAH ORG SESUKA ATI KALAU TAK DE BUKTI...MEMFITNAH 2 KAN 1 DOSA PALING BESAR...BERTAUBAT LAH SEBLUM TERLAMBAT..KITE JGN NAK GADUH SESAMA KITA,KITA SUME NANTI AKAN MATI GAK TAK ADA SAPE PON YG TAK AKAN MATI WALAU KUAT MNE PON DIE..JADI BIARKAN LAH PE PON DORG NAK BUAT..2 HAK DIE ORG OKK,YG LAIN 2 WAT LAH HAL MASING2..NEGARA ADA UNDANG2 JGN RISAU..

      Delete
    9. xpayah taksub sgt laa..terang lagi bersuluh nama ALLAH dan MUHAMMAD itu suci..dan agama ISLAM satu2nya agama yg diredhai..letak kat gambar mengarut..lepastuh jln mendabik dada konon baju kalis peluru..wei,nk cerita jihad,kita solat pun dah kira jihad..wallahualam..dunia dunia

      Delete
    10. jgn gaduh gaduh

      Delete
    11. komen pandai.....cermin diri sendiri dlu la ...nk pncung ?????adushhh ...sakit sialll....nnti ade yg x pnjang umor...BERLAGAK CAM TAIK BA*&...ko pun sme je....ramai2 banyak bunyi .....cube sorang?? ade berani???balik insafi diri sebelum nak komen orang je pandai LAHANAT !

      Delete
  5. @@#$%%^&**&^...!!! apa nk jdy.. ada ke patut nama ALLAH N MUHAMMaD buboh kt lmbg naga, yang yin, pa suma tuh.. mana amar makruf nahi mungkar??? celakalah tgn2 kamu!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah tu nak buh gmbaq kpala kote pak hang ka??

      Delete
    2. kemak! naga isap punai aku nih !!! butuh 36

      Delete
    3. owg tegur utk kebaikan..kalau xboleh terima,maaf laa..lagipun,masuk persatuan,xsemestinya baju kita kebal saudara..jln tggi mana pun,kaki tetap pijak bumi..sama je sume..

      Delete
    4. buh kote pak ang suda...ang nk emo pehal...ang masuk binatang nie kije ngan cine ke x?kalo ang masuk persatuan nie kije sendiri x amik duit brim..pake kete luo negare aku respect..wat kije halal x pau bangsa sendiri..

      Delete
    5. nampak dah situ..salah nyerr..buh kote pak ang jer ..yg kecik tu...hahhahahahah

      Delete
    6. Saudara rezeki tu datang dari allah.."alo ang masuk persatuan nie kije sendiri x amik duit brim" Sila saudara renugkan ayat yang ditulis ini..mari kita sama2 muhasabah diri dan bertaubat semula. Naauzubillahiminzalik

      Delete
  6. terbaik... sama2 kita eratkan sillaturrahim
    sesama manusia... ^_^

    ReplyDelete
  7. ayahanda lan gajah mcm pelaq :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.. baguih dok adaaa...

      Delete
    2. gajah ka musang ka yang peting PEKIDA sekarang macam haram jadah gampang sial

      Delete
    3. btoi2...gajah ke beruk ke gorila ke cer tanye pg td bgun x smbyg suboh..

      Delete
  8. program pemangkin ekonomi akan diadakan tidak lama lagi di jemput semua rakan2 untuk menghadirinya.. keterangan lanjut boleh lihat blogger saya untuk datang lihat2 ambil peluang hebat kalau mahu meningkatkan taraf hidup kita masa akan datang. saya berkongsi maklumat baik. terima kasih http://greenmarketopportunitymalaysian.blogspot.com/

    ReplyDelete
  9. Replies
    1. lu sapa nak hina.... lu masuk area sabah gua bang luu......

      Delete
    2. pukida??? bapak hng tak ajaq hng ckp2 elok2 ka?? bodoh!! skolah la wei ngaji bg pandai ckit...

      Delete
    3. salam..hg tuhan ka nak caci org?

      Delete
    4. sabah hang punye ke?????pukida

      Delete
    5. PUKIDA PUKIMAK PUKIDADA...

      Delete
    6. HANG NI CAKAP ORANG CAMTU HANG INGAT HANG TU BAIK SANGAT...?HANG MEMBURUKAN ORANG INGAT TAK DOSA KAA...?HANG TAUBAT LAH SEBELUM HANG DI TIMPA BALA DARI DIA..?

      Delete
    7. hello budak sabah,jgn nak berlagak sangat. sticker jgn nk tinggi sangat. jgn nk berlagak samsung. pehal nk jatuh maruah org sabah. sa tembak ko guna bakakuk. pukitai ko sialan babi anjing. jumpa sa di lintas la lau brani. sa suru ramai2 bang ko. pukiayam bantut sial punya org. bikin soi saja. sepa maw bang ni budak,sa bg info. biar dia rasa. sepa ada sokong?

      Delete
    8. tolong la jangan mengunakan perkataan "P%K%".... memalukan kan ja.... x guna pergi sekolah klu x tahu nak mengunakan perkataan yg x elok..

      Delete
    9. erm diaorang masuk pakida ni nak ada backup jaa try kalau 1 by1? nangis la mung kalu ore saboh dok ingat dio sajo gengster dgn Philippines pun takut jubo hanying mung try dok golok kalu mung nok mapuh derahh

      Delete
    10. ore saboh dgn indon pokmung baik dgn malayu? pok mung sedar dok sejaroh malaysia tularr kalu yanah malayu tok kutip mung tu sapa loning mung jadi ore asli nate gilo bodoh po kero

      Delete
  10. orang pekida kalau dia cerdik dia tak join pekida

    ReplyDelete
  11. ni nk jdi samseng ke nk bngunkn islam..dh2 la tu..kmbali ke jln benr..kite hidup x lme..pekida 30 36 n 77 ni smue xleh tolong korg dlm kubur nnti..smoge korg dpt hidayah satu hari nnti..Amin...

    ReplyDelete
  12. jubo la semua... nak tunjuk samseng....pegi masjid qiamullail la lagi bagus... dpt pahala...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah teruk kite mcm negara luar plak

      Delete
    2. jacobi... hng ckp pndai na... lu sudah semayang ka??

      Delete
    3. kalau dia sembahyang lu mau cerita apa? lu nk bukak buah panggil itu 3 naga kasi hentam sama dia apa? sekurang-kurangnya dia sembahyang kasi sembah itu dia punya Maha Esa. lu? jd hamba abdi kt kongsi? wa pn ada ramai kwn kongsi. wa tau itu perangai masing2. dri adik kecik sampai itu ayhnda. 80% semua jahanam nak mampus. pergi mampus sama ini logo. serupa sampah, sama dgn logo merdeka 55. wa nk tau ini kongsi utk org mualaf ka? ada naga, ying yang lepastu letak kalimah Allah S.W.T. & Muhammad S.A.W.? siapa ajar lu org buat ini logo? lu tak pergi sekolah agama ka? mau jd gangster? baca doa qunut pn belum tentu hafal. lu org esok mati, malaikat munkar & nakir tak tanya buah naga lu org semua. lu org tak puas hati? nk maki gua? dipersilakan. assalamualaikum. salam perantauan. AMIR KHAN - UTARA BANGLADESH

      Delete
  13. ye la bersatu tapi dgn melayu hampa dok belasah ....dggn bangsa lain takda pulak......islam ka lagu tu.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. org yg memasuki pekida hanya islam walaupun org cina tpi dya muslim .... dia bleh memasuki pekida...... salam 30

      Delete
  14. lebih bagus kongsi gelap...dari otai dalam kampung...sohai...///

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha...cantikkkkkk..........

      Delete
    2. Kepala bapak kau la sohai sohai.... pukimak punya melayu cakap cina kunon pigirah!!! puiiii anjiang !!!

      Delete
    3. kong gelap atok ko....ramai brani la..cer sorng kote naik kat dahi la...mcm anjing btoi geng kongsi ni

      Delete
  15. haha!!! sume nk tnjok lgak laa 2..
    asl msok 36,77,30 kna tkot laa..
    HAHA!!! mcm2 da kt mlaysia nie..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wa datang dali hong mun. Sepa ada bran di sabah maw kacau2? Lu org chiak sai la! Kanasai!!!

      Delete
  16. hahahah...smue nyer ok.tpeyy yg bru nk naek tu la..bjek bgus je.!!

    ReplyDelete
  17. sudahhh...lahhhhh gduhh....... sama saja...bhongg....... kamu mencaci ......menghina.....bkan kah itu dosa....... salam 30......hang yg caci tuuu...gua bukan taiko tapi gua mau gegar lu orang punya tempat

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaaaaaa...

      Delete
    2. lu kasi gegar gua pnya tmpt...peluru wa kasi sama lu..

      Delete
    3. puiiiiiiiiihhh..... !!! anjiang nak gegar tempat pala butuh ang !!! dalam ni berani laaaaa..... puuuiiiiiii!!! SAMPAH !!!

      Delete
    4. sudah la tu bgadoh...lu nak gegar tempat gua..gua dah boom lu punya tempat..gua maw kasi salam sama lu..

      Delete
    5. deme ckap main lepas j... ni ank jati ganu nok gocoh mg... mai kg atas tol lau mg brani...

      Delete
    6. lu nk gegar??lu gegar telo lu suda...meh dtg sorg gentle lawan ngan gua...gua bg lu rehat kt icu...peh tu lu ingat jgn kire nk smbg bmbg...

      Delete
    7. bah... sudah2 la tu.... nda bagus ba bergaduh sesama sendiri. daripada bergaduh bagus cari jalan penyelesaian untuk bantu negara kita. kita manusia sama saja. tidak kisah la dari negeri mana or negara mana. semuanya sama..... ok ya

      Delete
  18. pekida ke pundek ??? puiiihh... lebh bek jd otai kg dr otai pekida...

    ReplyDelete
    Replies
    1. wei puki pak hng tak ajaq hng beradab ka?? ka pak hng pon kuang hajaq sama mcm hng??

      Delete
    2. yang atas aku ni dah baguihhhh sangat ka ??? yang atas aku ni pi blajaq kencing duduk dulu + doa masuk tandas ... pokemak nye manusia .... ANJIANG !!!

      Delete
    3. HAHAHA aku sokong atas aku nie... bukan atas skali...

      Delete
    4. aq sokong atas aq nie..lu semua orang kencing bdiri ka??sambil lari..lek lu sap gam lu...36,77,30...sekali gua salam....kencing duduk semuanya..

      Delete
    5. x gna juga la kmu2 ni belajar agama. perkataan tidak jaga. tau hanya nak menghina org je..... n org yang ckp "pokemak" tu, kmu ni mmg x hormat kaum wanita kan? mulut main lepas je. apa lah perasaan ibu kmu bila kmu menggunakan perkataan tu, ada fikir x????

      Delete
  19. cakap kasi ada adab sikit brade..jngan sebab mulut bdan binasa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. TAKOT NYE...LOL

      Delete
    2. pe hal lancau diatas suda keras ka ubun2 lu x yh nk sound org jga lu punya fmly n diri suda.nk adab lu g skola dlu...masa pak lah lu org leh la kokok sampai pg skrg sarupa puki-

      Delete
  20. fak la 36 ngan 77.bodo gampang lu org dlm tu.buat malu pekida je.

    ReplyDelete
  21. Hentikan lah perjuangan merah ini semua...36,77,108......semuanya dah lari dari akidah islam.....buat ape nak masuk kongsi.....tau tak puak2 cina ni dah makan org melayu ckit demi ckit.....Buah yg mereka bawa tak setinggi mana pun...ingat lah wahai sahabat...org melayu ni dah macam sebiji Buah Nenas....mkn sangat susah tapi lama2...habis.....Buah international konon.....kembali lah ke perjuangan Asal.....30,6666...

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam 30, 36... merah langsi bro... tpi bkan smua terpesong... langsi2 pon still islam... klau asyk bek ja org pijak kita bro... salam bro

      Delete
    2. takut orang pijak hang ka takut pd ALLAH !!! WOI !!! SEDARLAH HANG BODOH !!!

      Delete
    3. kalo xnak kena pijak masuk University belajar rajin2. bukan masuk pekida n what so ever...

      Delete
    4. bukan semua owg bijak bkn semua owg bole dok atas n ramai yg dok bawah.kalau pala yg salah knp nak salahkan semuanya.xsmua btol. itukan nama manusia. brani kata betol. cermin la dulu.

      Delete
  22. wei...bro...masing2 ada hak sendiri....lu jaga lu punya kubur sudah lah.....

    ReplyDelete
  23. huh...bnyk komen...bnyk pendapat...bnyk idea...keja?xda sapa pun buat...jd pikir2la tugasan yg d bg sbh khalifah d muka bumi ni...jgn asyik salah menyalahkan...baik cari penyelesaian nk buat tugas sbg khalifah d bumi ni walau sebesar zarah...salam...I / III...

    ReplyDelete
  24. aku takyah masuk pekida dapat jugak ilmu2 islam blaja ngan ustaz don akhlak terjamin..tak menyimpang dari hukum agama..byk yg masuk nak dapat perlindungan jer bkn buat amal jariah punnn kalau ada hal sikit mula la panggil abg long kasi hentam org, islam tak ajar pun gaya samseng tu..kalau aku la jadi abg long dah lama aku bagi ceramah budak yg tak tau adab masuk pekida..bikin buruk nama pekida jer..

    ReplyDelete
    Replies
    1. SOKONG !!! NI SEMUA BUDAK BODOH BARU NAK NAIK !!! GENGSTER TAIK KUCING !!!

      Delete
    2. finally !! best comment among others .

      Delete
  25. Berak cangkung jugakk bodo

    ReplyDelete
    Replies
    1. tandas duduk... duduk lah ... tandas cangkung... cangkung lah... buduh

      Delete
  26. Pejuangan ape mcm nie berlandaskan ape..kelakar sungguh,org x pndang samseng zaman skrg org pandang ilmu,aku kesian nengok melayu skrg nie,pekida zaman dlu ye aku hormat sbb atok aku sendiri ayah kawasan melaka tengah dan imam di surau tp la nie aku nengok byk najis dlm pekida bru nak naik.berubah la melayu cri la ilmu yg benar supaya tidak mudah ditindas kendian hari

    ReplyDelete
    Replies
    1. SOKONG !!! DOK IKUT STYLE CINA MAIN BUAH NAGA KEPALA KOTE HANG SEMUA !!!

      Delete
    2. AKU LIKE KO.... HAHAHAHAHHA...

      Delete
    3. dari DIA kte dtg, pada DIA jgk kte kembali.. " akan bangkit pjuang2 yg membawa panji dr arah TIMUR MECCA... dimanakah pjuang2 tu?? kat situlah kite berbai'ah walaupun dalam keadaan merangkak.. memang ada yg tersimpang jauh.. tapi kte sbg umt islam perlu mmbawa mereka kembali pada landasan perjuangan.. bukan dengan bertelingkah atau bercacian.. sedar r saudara seislam ku, inilah masanya utk kte merubah pandangan org bkn islam pada org islam.. ap yg aku simpan dan perjuangkan itu r yg korang simpan da perjuangkan jgk.. HAIMAN AL HUZAIFAH ///

      Delete
  27. pada tuan punya blog ni muka hang tak cukup gangter la nak jadi gengster... gangster taik kuching !!!

    ReplyDelete
  28. ALLAHHUAKBAR.ALLAHUAKBAR.ALLAHUAKBAR..dah la 2..bawak2 la taubat..ade ke patut kalimah ALLAH dan MUHAMMAD diletak dekat gambar haiwan.bia betul korang ni?

    ReplyDelete
  29. mana jihad sebenar korangg ? jihad islam tak ajar macam ni ! sama juga kalau bunuh orang (islam sesama islam) aku kesian lah tengok orang melayu nih, dah mcam2 perangai , LAMBANG tu letak je nama allah - Muhammad , tapi bukankah nabi muhammad pesan , musuh kita hanyalah orang kafir dan bukan sesama agama islam , inilah jadinya apabila pengaruh melayu yang dah tak boleh nak buat apa , - aku bukan nak tunjuk yang aku ni baik sangat apa ka, tapi ini memang hakikat , (aku dapat sumber ni drpada buku , "Simbol Rahsia Yahudi"

    ReplyDelete
  30. Astafirullah...jgn gado gado beb

    ReplyDelete
  31. jgn mempermainkn kalimah allah dan muhammad.. dlm perjuangan islam xde naga2 sume nie.. ini sume taik cina.. bertaubat lah sblum terlambat...

    ReplyDelete
  32. Triad kepala butuh. bersatu nak jadi samseng. pukilah melayu cina india yg join benda ni.jenis kena buli kat sekolah la ni

    ReplyDelete
  33. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  34. hehehe sahih kena buli kat sekolah...betul betul betul

    ReplyDelete
  35. org yg bg cramah pun mcm sial,ang duk bsing kowt niey bt pa?bek ang duk umah brzkir,awt org yg xmsuk 36,77 nie bek da?amal jariah da ckup?dpt msuk syurga allah?caiih indah kta dri rpa..sma ja suma,xda org xbt clap...

    ReplyDelete
  36. Tok sah dok bangga la dgn benda ni...tadak faedah apa2 pon..mengarut ja semua ni...buah taik kucing...dok bangga dgn buah jadah pa...boh stiker kat keta..jumpa polis kena saman gak..roadtax kena bayaq gak...dok berani ada gang ja..dok sorang kecut kote..nk bertumbok angkat gang...pui...sesama islam nk bermusuhan..aku ada baju..hang tadak baju..butoh apa dia..aku merah...hang putih...toksah dok bohong la...potong 30..menagaji qur'an pon tak habih..sembahyang pon tak cukup nk sembang 30 konon...pui..

    ReplyDelete
  37. Untuk ayhnde2 yg lpe dri, kki pmpn, togok arak, taik jdi n bapak sgale gngster knonnyr, mri rng2kn hadis..Apabila seseorg mnsia sdh mnjgkau 40 tahun umrnya namun kebaikannya msih blm mngtsi kburukannya, maka bersiap sdialh ke neraka - ibn abbas...rng2kn n smga kmbli ke pngkl jlan

    ReplyDelete
  38. lambang FREEMASON sume tu...fuckida...

    ReplyDelete
  39. dari DIA kte dtg, pada DIA jgk kte kembali.. " akan bangkit pjuang2 yg membawa panji dr arah TIMUR MECCA... dimanakah pjuang2 tu?? kat situlah kite berbai'ah walaupun dalam keadaan merangkak.. memang ada yg tersimpang jauh.. tapi kte sbg umt islam perlu mmbawa mereka kembali pada landasan perjuangan.. bukan dengan bertelingkah atau bercacian.. sedar r saudara seislam ku, inilah masanya utk kte merubah pandangan org bkn islam pada org islam.. ap yg aku simpan dan perjuangkan itu r yg korang simpan da perjuangkan jgk.. HAIMAN AL HUZAIFAH ///

    ReplyDelete
  40. 36,30,77 itu je yg org tahu........lg satu pekida....mana wujud nya bnda ni! mana diaorang tahu///biar kn je diaorang wt bising ...dulu sewaktu zaman komunis rmai tali barut dri kalangan org melayu...tk mustahil skrg ada...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye betol.. kite ni sebenr nye styby tuk masalh darurat jika berlaku rusuhan perkauman lg... cume masalh nya bile kite da berada di tahap atas, kite lupa daratan n mula langsi sesama kita n berkepak sesama kite n nk tunjuk hebat sesamama kite.. bile brtmbung ngn bangsa lain kite tunduk.. kamon la, jgn just berkokok di dpn umah sndiri je ngn bangsa sendiri je...bersatu sesama kite ... =angsa emas

      Delete
    2. ahahahahahahaahhahahaha.....kelakar comment ko ni

      Delete
  41. Kerana Nila Setitik Habis Susu Sebelanga

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jihad taik kucing.....apa yang nk jihad nya saudara.....ikrar tentera fisabilallah konon....saudara sesama islam dok berperang kat gaza tu baru pejuangsebenar....hampa dok sini dok mengaku fisabilillah......kalo ada kenduri kendara ramai la hampa berhimpun atur budak2 p kenduri.....nk bertumbuk ramai yang dok standby...ada budak potong ramai la yang dok berhimpun....tang mana yang fisabilillahnya.....dok bangga dgn nama ja....islam tu sama ja....semua bersaudara....tak ada beza yang potong atau tidak....org dalam la....orang luar la....pui...najis semua ni....hang mati mungkar nangkirtak tnya hang pukida ka 3 line ka.....merah ka....putih ka....

      Delete
  42. jika tk de kongsi melayu, abis la kongsi lain bertahta..jika berlaku rampasan dr kongsi bukan melayu, kompem melayu abis kena tapau...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu yg kene ada pekida ye?bodo tahap kerbau..islam kuat kerana perpaduan n doa2 org mukmin..bkn kongsi gelap bahlul..

      Delete
  43. Cuba-cuba cari buku atau wat research skit tentang simbol2 dan buah2 Freemason naungan YAHUDI.. Tak ke sama dengan buah 30 nih?? Masalahnya kita tau ke dari mana asal buah 30 ni? berapa lamakah usia buah 30 nih? adakah seumur dengan sewaktu kitab2 sihir di bawah Masjidil Aq Sa dilarikan??

    Renung2kan... jangan men dok maen buah tapi tak tau asal usul.. Racun yahudi tu ade dimana2..... Semoga menjadi renungan bersama

    ReplyDelete
  44. tiga line la bagus..keling dan cina pun goyang sama tiga line..yg korang dok maki hamun tiga line buat apa? biasa la manusia mana ada sempurna, mcm tu jgk tiga line ni..korang tau tak kat malaysia ni gang2 keling sgt merbahaya, byk gaduh2, potong, tembak sana sini..harap 30 36 77 tolong jaga keselamatan kita semua dari gang2 keling ni..tak lupa juga polis dan askar..keling skrg dah naik tocang..harap pihak tersebut pantau keling2 ni dari ganggu ketenteraman awam di msia ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. woi punai ang g ajak 3 line g palastine merah kt sane ade gak dpt pahale..lau mampos ade gak leh syahid..nie nk mendada je jln..ramai leh r....sorg x bran...g palastin bunuh yahudi g bgus dpt pahale

      Delete
    2. pasai pa hang tak pi? ;)

      Delete
  45. Time berani....
    Bila ramai2....

    ReplyDelete
    Replies
    1. maaf menyampuk... hehe.. kalau abg sorg abg berani ke? lidi penyapu kalau sebatang kepak mesti patah kan? kalau segenggam? boleh ka abg kepak patah semua? hehe.. sbb tu la ramai berani, sorang tak berani.. hehe.. maaf abg.. saya bukan 3 line, kongsi ka apa... saya xpandang semua nya buruk tentang diorg... nasihat saya, pandanglah dari sudut yg positif, bukan dari sudut yg negatif... saya mohon maaf kalau salah ckp..hehe...

      Delete
  46. Bila sorang...
    Berani jugak...
    kat budak kecik..
    kat orng kurang upaya..

    ReplyDelete
  47. Bila sorang..pastu kena pukul..
    kalah..balik nangis2...
    Mengadu la kat Boss...
    Konon nk balas dendam la...
    jadi...g la ramai2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. wei pukimak haram jadah...klu xtau pape,jgn nk byk ckp...

      Delete
    2. woi mike lu trase pehal..lu cmtu kn..mane org nk goyg lu pe lancau pon xde...cine indu bwk 7 trus tembk...lu dr byar bln2 kt ayhnda bek lu g sedekah dpt gak pahale...lu bole g tau pehal nk letak nama Allah ngan nabi kt sticker..gmbo binatang tu pehal??ko ingat wat zoo ker???

      Delete
    3. Ntah pape.. Da wat msalah settle.la sndri.. Ni kecoh pggil ayah abg adik bradik suma trun. Gado bwk samurai.. Ape.lancau tiru yakuza..

      Delete
  48. psl ape lambang korang ni semuanya jenis "asal boleh"... skrg zaman moden..gune la skit teknologi..jgn main copy, cut, pste je.. edit gmba tu bg la cun skit....itu la lambang korang tepek kt dada korang..bg la hebat skit lmbang tu...

    da la bangang...letak kalimah mulia ALLAH, MUHAMMAD same taraf dgn haiwan2..

    ReplyDelete
  49. stkat ni aku xde hal dgn geng2 ni..tpi satu je aku nk igtkn...jgn smpai payung budak2 baru nk up..smpai kn budak2 tu blagak sgt n main redah jek.. pantang tgok mcm xbest, semua nk menyalak.. dgn bangsa lain ilang telur.. pondan pun lagi brani la.. tak semua org dada kosong, penumbuk kosong... kne hentam kt jantung, 14 hari jalan terbuka. tlg jaga adik2 yg blom abes skola tpi da mule blagak mcm ade payung emas atas kepala

    ReplyDelete
    Replies
    1. SKUNK HANG JAGA DIRI HANG...X PAYAH LA NK BELA GENG NI..LEBIH BAIK HANG JAGA LIMA WAKTU..AKU X TAKUT KAT HANG SEBAB HANG PUN MKAN NASI...YG AKU TAKUT ALLAH..CUBA GUNA AKAL YG ALLAH BAGI..JENIS HANG NI BANGSA ANAK HARAM

      Delete
    2. masyaallah... maaf abg tumpang lalu... hehe... abg cakap abg takutkan Allah... tapi kenape abg maki2 org? abg tak takut azab Allah ke? maaf kalau tersalah... ampun...ampun...

      Delete
  50. ALLAH...DUNIA SEMAKIN HARI SEMAKIN TUA...D SINI TERDAPAT PELBAGAI JENIS KAUM,AGAMA DN BANGSA..JADI KITA SAMA2 MANFAAT UNTUK MEMBANTU SESAMA KITA..ALLAH MENCIPTA SEMUA SAMA SAHAJA..BILA DUDUK SEJENAK KITA FIKIR ADAKAH KITA SEMPURNA DALAM DIRI KITA???ALLAH MENYURUH KITA TAAT KEPADANYA DN IKT PERINTAH NYA..ALLAH BUKAN SURUH KITA BERGADUH UNTUK MENCAPAI PANGKAT DALAM LAMBANG2 NI SEMUA..YG PENTING KITA SEMBHYANG CUKUP WAKTU,JAGA IBUBAPA KITA,KELUARGA KITA,IMAN KITA DN DIRI KITA..INGAT LAH KUASA ALLAH TIADA TANDINGAN...ALLAHHUAKBAR...

    ReplyDelete
  51. Ni ape citer nama Allah dan Muhammad campur ngan lambang Yin Yang tu ? cuba klik kat sini :
    http://en.wikipedia.org/wiki/Taoism

    Jgn amik bubuh sukati engkorang aje.....

    ReplyDelete
  52. haha , relax la kawan . setiap orang ada pilihan masing2 . orang ada pegangan dan iman dia tahu apa dia buat patut atau tidak dengan tindakan mereka . so , fikirlah kebenaran nya ... salam

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh..ko pndai2 nk ckp mcm2 ar..bajet ustaz la sgt..bdn mcm lidi nk komen2 kt cni..budak2 aku (36/77) da cam tmpt tnggal ko..so siap2 kan diri blah sblum mnempah maut

      Delete
    2. Ko apahal brader? Xde mk bapak dgn adik bradik ke? Skati.nk.bunuh ank.org..

      Delete
  53. Semua ni sesat, bertaubatlah. Nabi tak ajar benda - benda macamni. Diharap pihak berkuasa dapat menangkap mereka. senang nak kenal, ada stiker di kereta.

    ReplyDelete
  54. Tunggu setiap dari semua hali ini dibersihkan... kami dah lama tunggu ( SELENDANG MERAH, FISABILILLAH ) Sungai Manik Perak.

    ReplyDelete
  55. Salam.///.klu xthu jngan sembang..klu msih myusu jnfan nk tnjuk pailang..

    ReplyDelete
  56. Korang nk jd samseng,jd lah. Tp jgn letak nama Tuhan aku (ALLAH)& nama Muhammad s.a.w kt logo korang tu. Menghina ISLAM nameny tu bile nama2 suci digune ats logo kemungkaran. Ltk la name Mahathir ke, Pak Lah ke, Najib, Rosmah Mansur ke. Ape jadahny 30, 36, 77. Selendang merah la, sari keling la. Nk ckp psl Fisabilillah pulak. Turun Palestine la, gi tlg rakyat Gaza bjihad lwn Israel tgk brani ke tak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. budak2 yg byk sesat...mcm kimak,habuk pun tak ada..lau dgr sembang pehhhh berapi...meremang bulu lau dgr..silap2 leh jd takut..tp sebenarnye habuk pun tak ada..smpi nak minum kat kedai kopi pun org nak payung..nak jd samseng..mmg dah jd samseng tp....samseng tahi minyak

      Delete
    2. hehhhehehh betul tu bro,,,,,silap2 lau kita kumpul siapa geng konsi tu nak pegi bantu gaza...silap2 1 kapal terbang pun tak penuh,,,,diaorg nie bkn nak menegakan islam,,tp nak nama n glamour jer lebih,,,nak perlindungan tu ajer niat diorg..dah ramai aku jumpa geng2 36,30,77...lau 10 org aku tanye...9 akan ckp ada perlindungan kalau gaduh..tp yg lg 1 tu ckp ikut kwn jerr....

      Delete
    3. diaorg mne ade alat sulit..suh g palastine mesti takut...kalo ltk sume kt satu kpl terbang gua ingat diaorg kou dr geng...ingat tlg org islam dulu

      Delete
    4. salam, abg dah gi palastine ker?

      Delete
  57. '''aku nye cerita lagi senang,,,,,walaupun aku tak join apa2 kongsi gelap ke ..putih ke..terang ke,,,tp andai kata lau ada rusuhan dr bangsa lain..insyallah aku akan turun walaupun aku tak join mane2 kongsi atau persatuan..pokok pangkal nye hati kita sendri....silap2 yg ada kongsi atau baju tu pun tak turun harap nama ajer lebih,,,,mls nak fikir pasal benda2 nie...janji aku tak kacau org n hormat org..sentiasa rendah diri..cukup utk aku..bkn naik pun gaji aku lau aku join benda2 mcm nie...1 sen pun tak dpt apa'''sebelum nak selesai kan masalah org..selesaikan masalah kita dulu'''

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha aku pun sama jugak :) pasal bangsa jgn main2 kalau ada pa2 aku tetap trn hehehe bincang cara elok kalau maseh nak guna cara kasar apa blh buat pasang kuda2 laaaa~

      Delete
  58. assalamualaikum semua..maaf berkata untuk buah fikiran yg xseberapa nie...kita sepatutnye pasti ada ahli atau kumpulan mcm nie,untuk melindung "orang kita"..tpi bukan dengan logo yg mungkin menghina dan mencampur aduk kefahaman seperti letak kalimah ALLAH dan MUHAMMAD pada 1 bulatan naga,dan melanggar sumpah amal makhruf dan perintah ALLAH S.W.T..dan kepimpinan untuk kedudukan individu...nk angkat sebagai "ayah" pn berpada jugak...Jgn la nk angkat yg kurang ilmu agama dan keperibadian yg kurang waras...sbb itu la ankatan merosakkan nama sejagat...kerana nila setitik rosak nila sebelanga....anggap la yg bertindak kurang waras itu bukan sebahagian dari ahli...allahhu'alam...salam..timur 3

    ReplyDelete
  59. kpd yg komen nak potong org , bajet langsi tahap tinggi apa semua tu , thanks kt korang sebab hiburkn hati aku dgn komen komen korang yg lawak . and for yg berunsurkan nasihat tu , thanks sebab bg komen yg menginsafkan .

    ReplyDelete
  60. salam ukhwah Al-Quran jadikan panduan : logo2 ni xbawak maksud apapun.hanya dakwat di atas kertas pixel break pat atas skrin. perbetulkan Bacaan Al-fatihah dulu.cukupkan yang 5 & 6 yang wajib. Dipalestin pejuang mereka hanya boleh dibenarkan ke medan perang setelah hafal al-quran 30juzuk.mengankat senjata hanya setelah mereka faham akan maksud Syahid di jalan ALLH S.W.T..dan ingat dan fahami lah ayat dibawah.jika ingin berjuang di jalan Allah.

    وَقَاتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَكُمْ وَلَا تَعْتَدُوا إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ

    Dan perangilah kerana (menegakkan dan mempertahankan) agama Allah akan orang-orang yang memerangi kamu, dan janganlah kamu menceroboh (dengan memulakan peperangan) kerana sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang yang menceroboh [Al-Baqarah:109].

    وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّى لاَ تَكُونَ فِتْنَةٌ وَيَكُونَ الدِّينُ كُلُّهُ لِلّه فَإِنِ انتَهَوْاْ فَإِنَّ اللّهَ بِمَا يَعْمَلُونَ بَصِيرٌ

    Dan perangilah mereka sehingga tidak ada lagi fitnah dan (sehingga) menjadilah agama itu seluruhnya (bebas) bagi Allah semata-mata. Kemudian jika mereka berhenti (dari kekufurannya dan gangguannya, nescaya mereka diberikan balasan yang baik) kerana sesungguhnya Allah Maha Melihat akan apa yang mereka kerjakan.[Al-Anfal:39]

    fahami ayat ini,dan sesungguhnya ia akan membuatkan kita faham....akan maksud fisabilillah.....bukan semestinya mengankat senja.Nauzubillahiminzalik..

    ReplyDelete
  61. yg kutuk pekida tu ingt mlep... mg ate brani atas puak an??? mai kg atas tol, k.trg lau brani... ak bg jminan ak xkan maen puak... gocoh pn xpkai pstol/barang... lau brase btol ank jntan just see me... salam///

    ReplyDelete
  62. Salam 77 red dragon.

    ReplyDelete
  63. dragon la rimau la g dok zoo

    ReplyDelete
  64. blaja sifat 20 pun xabis nk blaja benda bkn2 mcm ni tah ape tah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam...maaf... abg dah habis ker belajar sifat 20? kenapa abg tak cerita kat sini pasal sifat 20? buleh jugak saya yg bodoh ni belajar... saya ja yg bodoh... org lain semua pandai2 belaka...

      Delete
  65. Menegur dgn maki amun ! Xda benda yg selesai ! Terima lah seadanya . Kerna itu bermakian ! Plez bsatu saudara ! Ya aku bodoh aku hina . Kamu punya syurga dan malaysia . Ambil lah ! Maki lah aku lepas ni ! manusia x layak MENILAI??
    DIAM dan TUNGGU pernilaian allah .
    pukul lah aku jika allah izinkan . Aku rela ! Jika penyataan ku salah
    Nafi makluk isbat allah !

    Jemaah sabah , sandakan , masjid tb ward !
    Alunk 36 .

    ReplyDelete
  66. Dun wury dun cry ! ALLAH yg menilai ??? Bukan makluk !!!! Ya aku mgaku ada budak pakida yg bdosa tp dpt makian kamu suma . xda beza kmu yg memaki dgn budak pakida yg buat dosa tu !!!! berpesan sesama umat walau sepatah pkataan ! Malaikat maut akan tanya siapa saudara mu ???? Jawapan ?? Ada ?? tp tetap kita xlakukan .

    Nafi makluk isbat allah . Doakan lah saudara kmu d cne . Lahad datu , sandakan
    Alunk36 . sabah , sandakan , batu 2 . Jemaah masjid tb ward !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya Allah Ya Rahman Ya Malik Ya Jabbar Ya Salam Ya A'dil... Kau selamatkan lah saudara2 seagama dengan ku yang berada di Lahad Datu. Letakkanlah saudara2 ku yang beriman yang telah meninggal dunia bersama2 org2 yang Syaahid diatas jalanmu... Aku bermohon agar Kau aturkan lah apa yang terbaik buat hamba2 mu yang berada di Lahad Datu.. Amin.. Ya Rabbal Alamin...165

      Delete
  67. geng2 nie semua akan keluar kote bila dok reramai...tp bila dok sesorg kote msk kat dlm lubang punggung....jihad konon....pi la ajak2 geng pekida hang semua pi sabah...nak tgk jihat hang dok mane...sembang mcm kimak semua kongsi gelab tahi minyak....org atas nie ckp ajer lebih..tp tak buat pun...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam... abg buat apa kat semenanjung? abg kalau tak pi Lahad Datu pun tak apa... senjata ATM dan PDRM dah angkat... tak perlu lagi untuk abg angkat senjata... jihad bukan hanya dengan mengangkat senjata... malahan, jika abg berdoa juga abg dikira berjihad... mohon pertolongan dari Allah... maaf menyampuk ckp2 org tua..

      Delete
  68. Dalam setandan kelapa bkn sume nye busuk

    ReplyDelete
  69. gial berpuak2..cina melayu india...cakap kene pijak tp lamabng ying yang....hahaha..tp group ahli orang china...hhaha dan india..hidup mati kita tuhan yang tentukan..masuk kubur...malaikat tak tanya..bko bangsa melayu ker>>>?? ok masuk neraka,ko bangsa cina kerr ok masuk neraka haha..gila kerr aper rasest..

    ReplyDelete
  70. sedar lah umat islam melayu....yang di perslahkan di akhirat nnti ialah ketua...???siapa ketua itu ialah kamu..yang terlibat dgn...benda2 ni....

    ReplyDelete
  71. Orang Bawah Aku Yang Komen, Dia Seorang Yang Bodoh, Konet Kecil,Hari2 Meliwat Anjing,Melancap Guna Sabun Mak-Bapa Beli,Suka Curi Cium Bra Saudara Perempuan,Muka Macam Tenuk Ada Hati Nak Liwat Amoi Cun,Suka Tunjuk Kuat Di Belakang Saja,Takut Mati...

    ReplyDelete
  72. saudara di atas saya ini tulis komen bagai bercakap depan cermin. bercakap macam halilintar ,ibarat meludah ke langit ,ludah terpalit muka sendiri.

    ReplyDelete
  73. Salam saudara2 se islam ku...jgn la kita menilai sesebuah kluarga(group,line,) kerna kita xtau mcm mana pembawaan kluarga itu..mmg akan ada yg lain pembawaannya,tapi xsmua akan begitu...jgn la kita memaki sesama islam...Allah itu maha adil dan penyayang..Allah tahu siapa yg btl dan salah...Allah maha besar...yg penting kita tawakal n ingat Allah...

    ReplyDelete
  74. selamat hari raya !!!

    ReplyDelete
  75. Kalau tak junjung Al quran 30 juzuk,tak payah ckap tentang perjuangan islam la bro...bikin malu islam jeer...agAma lain ktawa tengok komen ko org semua...

    ReplyDelete
  76. saya berminat dengan crita dan asal usul 360 siapa bleh tlong saya yaaaa....dari sabah

    ReplyDelete
  77. org mau cari adik beradik ma..bukan musuh..darurat adik beradik mari tolong ma..

    ReplyDelete
  78. Lu pukimak ganster la babi..36 .77 konon..pe.lancau..lai..lai..kongsi gelap keling ni...babi siamang...

    ReplyDelete
  79. لا يجوز لأي سلاح شكلت ضد إسرائيل تزدهر، سبحان الله

    ReplyDelete
  80. Sekarang ni cina naik tocang..apa lagi? dulu tak de mende keja nak buat..so belasah sesama Melayu. Sekarang dah ada pengkhianat bangsa, agama dan negara? tapi ada berani ke?

    namawee terang2 kutuk agama, bangsa dan negara..sihat je!!

    Pilih yg leh dimakan je kut..

    Tolong ler buat supaya orang2 Melayu berbangga!!

    ReplyDelete
  81. Kahh semua key board warrior..nk tunjuk blagak sombong masing2..yg kat ats aku ni ko xbca paper ke?cine kne kutip tlanjang kne buang tpi highway.

    Asal yg masuk pub suma org pekida ke?hbat tol mata korg..ke jeles xdpt masuk group2 gini?pastu bwat fitnah kaw2.. taw ke pekida ni xde kne mngene dgn 36 77 08 kongsi2 glap ni?

    ReplyDelete
  82. SAlam alaik..rileks la brader2 sume..badge2 yg kt atas tu bkn badge pekida pun..tp persatun haram mana tah..yg xbrdaftar ngo kt bkt aman pun..saja je depa nk rosakkan nama pekida yg dh sedia rosak..

    ReplyDelete
  83. Aku dh 10taun brgelumang ngan prsatuan..xde ap yg lebihnya pun..cuma skdr sesama bantu org melayu dan islam..matlamat asal xde pon dikriminasi antara ahli atau x..

    Cuma bg aku...kepala yg penting..elok kepalanya elokla ank buahnya..xkiralah dr persatuan atau majlis mana skalipun..

    Dan lg satu,word DAKWAH tu dah jauh nmpknya dr matlamat persatuan..hnya segelintir yg yg martabatkan sume tu..aku kata ni sbb hmpir 10 aku mengaji dan ******* kt merata tempat..terkilan gak aku rasa..

    Lg satu...yg baru nk naik n ptong tu.. gah kemain cam dunia ni bapak dia yg punya..org2 cmnila yg bisa merosakkn nma persatuan..sibuk jga kdai kuda,tonggak arak,pau sana sini,kacai bini org..dh mcm2 rupe aku jumpa..
    Sedangkn dlu zaman aku n brader2,syarat nk msuk ckup ketat n payah..dan majlis cpt jatuh hukum bila ad ank buah buat kesalahan..la ni.. punah dh aku tgk..

    Sbg nasihat utk adik2 yg ghairah kejar semua tu,xpayahla..buang masa je..baik blaja rajin2 n cari duit..berniaga dn berdagang..dgn semua tu je kita leh martabatkan islam dan melayu kt tanah melayu ni..

    Salam /// dr simpang keratong

    ReplyDelete
  84. utk Ayah dan Abang,

    dulu ada org suggest masa kat SP, hanya yg hafal Yassin jer kita bi'ah...

    Aku rasa dah tiba masanya, kita nilai diri kita, keluarga kita and adik-beradik kita, yg salah kita betulkan... kita cuci dan bangunkan semula ukwah yg dah jauh menyimpang ini... Dah tiba masanya, kita hentikan penghinaan keatas kesatuan berlandaskan ISLAM. Lama manakah kita nak tunggu? Mulakan sekarang, buang budak2 yang jadi perosak... Sikit bukan lemah, kita per orang2 yg berkualiti. Awal Islam, kita menang dgn bilangan yg sedikit.

    Salam,
    Amar Makruf Nahi Mungkar

    ReplyDelete
  85. Kau guna nama penyamun untuk cipta blog nie? aduhai teruk sangat kau nie.kau remove la blog kau.kau nampak ke tak yang komen nie ramai melayu?ada menyokong ada membantah?kau suka ke bangsa jatuh sesama bangsa?pada yang duk gaduh nie.cuba la diam.yang tak join diam yang join pun diam.berlagak mana pun semua nanti hadap pencipta pun sorang sorang.tak payah nak menang semua.ada betul ada salah.yang peting blog nie remove !

    ReplyDelete
  86. Salam. Klu da nme kongsi gelap melayu mest la jge melayu.. Ni x.. Lnggar bangsa sendri.siap minx duit perlindungan.. X bg kedai kena pecah.. Ape cite suma tu? Adakah tu slah satu ajaran pekida? Tolong la kwn.. Kite sme2 melayu.. So kne jge antara satu sme lain.. Tp kn aku rase x perlu la persatuan suma ni. Sbb kite ad polis.. N xyah la nk.tunjuk hebat pncung sna sni.. Cuba pk klu bnda tu trjadi.kat mak ayah adik abg kakak kite sndri.. Org len pun ada family n prasan.. Lg satu Allah dan Nabi xpernah sesekali ajar kite buat bnda2 yg x berfaedah mcm ni.. Sekian..

    ReplyDelete
  87. sek2 jubo lembu...baso bodo x leh nk ajr..suko nyo sek2 dio blh jdi balaci cino..acu tra ngucap gak skali,istighfar byk2..assalamualaikum....

    ReplyDelete
  88. sek2 jubo lembu...baso bodo x leh nk ajr..suko nyo sek2 dio blh jdi balaci cino..acu tra ngucap gak skali,istighfar byk2..assalamualaikum....

    ReplyDelete
  89. sek2 jubo lembu...baso bodo x leh nk ajr..suko nyo sek2 dio blh jdi balaci cino..acu tra ngucap gak skali,istighfar byk2..assalamualaikum....

    ReplyDelete
  90. jom g semayang lagi baik dari bende x faedah ni

    ReplyDelete
  91. Salam..gua pinjam gengster punya logat...gengster mana pun lu....lu tetap mahluk, mahluk tiada kuasa.......ALLAH S.W.T maha berkuasa.

    ReplyDelete
  92. BAHASA MELAMBANGKAN BANGSA..PIKIR LA SENDIRI,X PAYAH NK HINA ORG SANA SINI ,AMBIL CERMIN CERMIN DULU MUKA SENDIRI..K.BUAT TAMBAH DOSA KUTUK ORG..

    ReplyDelete
  93. Aku budak kosong, saja dtg melawat, yg mane xtau citer pasal perjuagan2 line2 ni then nak kutok2 blakang tu lbih baek xpayah, org yg takde telor je yg komen2 cmni, lau sape2 yg xpuas hati sangat ngan line2 ni gi jmpe je dpan2 ngan konco2 line2 ni, rembat pale dowg sekor2 bru la gentle, ini stakat komen cmni kat dlm ni watpe, takde telor ke hape wey?

    ReplyDelete
  94. aku lak geng triple 7 adik bradik triple H x-park,angkat jari tengah kasi stanlike sekor2 jd babi kot,sembang mcm kimak lu isap kote pale butoh bapak lu pelacur,

    ReplyDelete
  95. Buat abg long2 , klau nk dakwah harus kena tatacaranya. Kat mana alif,ba ,ta nya. Sejarah prjuangan rasullullah,sejarah baiah rasullullah baru kejap jemaah nya. Allahhuakbar ,jihad. Kalau ada yg trsalah tolong btulkn sya.tu baru dok dlm jemaah

    ReplyDelete