Wednesday, June 22, 2011

Rahsia buah pekida dan 3 line



























455 comments:

  1. ape nak jadi nie....hal nie ptt d rahsiakan bkn d dedahkan awam!!!!!

    ReplyDelete
  2. Bab ni kak long x minat ni. Ni rahsia kita. Org melayu. Ayah @ abg x ajar ke simpan rahsia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pekida dah dah lari dari tujuan asal. dah jadi macam kongsi gelap pulak! nak berjihad bukan macam ni caranya.. banyak kes pukul bangsa sendiri! sesama islam pulak tu!! nabi tak ajar buat camni oi!

      Delete
    2. Rahsia apa kak long....masok kubur mungkar dan nangkir tak tnya semua buah ni...

      Delete
    3. aduh...sesama islam kita pun nak berahsia2 nak berpuak2, kata tolong melayu la tolong islam la tapi dalam hati nak berahsia2 takmau bersatu, dalam islam takdak ajaq macam ni oi

      Delete
  3. rahsia tetap rahsia... makan tetap simpan... mati tetap tanam... biar pecah ditangan jgn pecah dimakan...
    takkan buka selagi tak padan...

    ReplyDelete
  4. bangga sangt kot dpt benda ni

    ReplyDelete
  5. adoii!!ap nuck jdik budak-2 skrang niep ?ini kan Rahsia !klow didedah kan macam ni !anak-2 yng akn ikowt !and then Mereka akan Terlalu Taksub tao x !!

    ReplyDelete
  6. Orang melayu belajar ke benda2 ni?... Rahsia bagai?... tak payah la weh... Nak bersatu guna benda ni?... konsep family bagai... HOI!! Assabiah!! Tak maju Malaysia dok tunjuk simpol2 ni... Nabi tak aja kiter pon macam ni...

    Semua macam bahasa isyarat orang Pekak jer...

    ReplyDelete
  7. mamat nie cm blagak poyo jer..?xmlu ker ayh2x @ abg2x tgk prngai ank buah dier cm ne...mlu la ckit...

    ReplyDelete
  8. tak payah nak bangga.tak payah nak lagak.berani bila ramai.takut bila seorang..bangse lain bawak pedang...semue duk pakat lari lintang pukang.. macam kerbau kandang.. bile dah ramai...baru la kejar tunjuk belang.. garang macam rimau..kalau ko ati kering...kalo ko jiwa jantan..tak payah tunggu abg...tak payah tunggu kawan..ape yg datang patut ko lawan..walau ko sorang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang bangang!

      Delete
    2. btl to apa jga mau tunjuk...nak tunjuk lagak ka suda...d ajar untuk ke amanan...bukan nya untuk permusuhan...

      Delete
  9. merah kenderaanku putih perjalananku.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. terbaik!!!
      phm maksud taw la mkn ye..

      Delete
  10. woiii tnjuk buat ape buah2 nieyhh kat org2 awam hah masuk pekida buat apa nak tnjuk kat org...ayah x ajar kew simpan rahsia...

    ReplyDelete
  11. hang ni bodoh tahap lembu ka? wat ayah ngan abang hang ni x ajaq hang simpan rahsia ka? bodo piang tui la hang

    ReplyDelete
  12. mcm bangang je .. rahsia apa? PEKIDA ke ? ISLAMIAH kat celah mane korg gune buah2 bodo neyh ? dalam al-quran xsebut pun buah2 neyh .. bodo tol PEKIDA neyh .xde gune lansung.. makin lama makin bodo ahli dia ..

    ReplyDelete
  13. lu org mau sound pemilik blog ni apehal??ko malu sbb ko x mau org ramai tau betapa bodohnye korang kan..haha..ayahanda konon,abg long konon,adik2 ramai yg hancur,salah guna nama pekida,itu yg patut ko bersihkan dulu..

    ReplyDelete
  14. stupid malay.proud for nothing..

    ReplyDelete
  15. ape la bdoh dorng ni..80 percent sume hncur.ni sume nk pangkat harta haram.tk relevan langsung..kalau jadi 13 mei skali lagi,dorng ni je ke kedepan?yg ktorang melayu lain ni?ingt tkde telo ke..bodoh pekida ni.ohhh..lupe..dulu hang tuah pun pekida gak..ngahahaha..polis bomba tentera ambulan sume pekida kut..hahahaha.bangga la sangat..ape la korng dapat ek.subhah2..

    ReplyDelete
  16. bile la melayu nk maju..cina india sume sbuk blaja, keje..melayu sbuk pekida2 ni.apa pun tara..buduh melayu..senang cite sape pekida ni = bodoh..(pekida=bodoh) so jngn la msuk pekida ni.nmpak je sape pakai lambang pekida ni.nasihatkan dorng supaya blaja pandai2..klu ade org pekida yg mmang pandai mknanye dorng mnggunakan pekida bodoh ni utk kpnting diri.haha..pekida pandai vs pekida bodoh..jadi bodoh sume..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Relaks la der...Mrh biar bertempat...Melayu2 Jgn HINA...

      Delete
    2. Kalo ade buah pon jngn lar bkak kt tmpt awam..ayah2 kan slalu pesn srh rhsia kn buah2 kalo kte tau...

      Delete
  17. insyaAllah kalo benda 13 Mei trjadi lg, sy akan ke depan..xpayah buah2 nih, kekuatan hati dan jiwa yg penting..igt Allah! Fisabilillah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalu jd lg 13mei.kate same2 wat solat hajatkan.pastu insya-Allah blaku lg peristiwa parang terbang.tp..kalu meetg pn dlm club..mane fisabilillah?bouncer2 je byk dlm pekida ni,pandai ke nak solat hajat?ayahanda pn kaki pmpn tunggang arak xkn nk jd imam solat hajat.ni ke org2 nk kite harapkn?btl ke?mcm klaka je..

      Delete
    2. betul tu, bukan nak mintak jadi, tapai kalau nak diuji tuhan jadi lagi sekali peristia tu, saya akan pertahankan bukan sebab berani geng pekida ke apa, tapi sebab atas nama Islam dam Allah S.w.T, kekuatan dan kemanangan datang dari tuhan bukan dari manusia dan geng2 bodoh ni

      Delete
  18. baik aku layan neelofa drpd layan 3 line nie..takde hasil langsung..

    ReplyDelete
  19. wow...ini buah naruto

    ReplyDelete
    Replies
    1. KAGE BUNSHIN NO JITSU !!!!

      Delete
  20. bodo nok mapuh!! tahik kucing mung

    ReplyDelete
  21. kalaulah belajar ilmu agama semangat belajar benda ni kan bagus... org penakut je masuk geng2 ni. kalau manusiaa tu betul2 takwa dia tak takut kerana allah s.w.t adqa bersamanya setiap masa.

    ReplyDelete
  22. xkmane bende2 ny..law da kne tembak..mati buang kt gunung spe pown xtaw..

    ReplyDelete
  23. pekida ker?

    macam warna trafiic light jek..
    bob marley pakai
    akakhakhakah.....~

    ni benda nie mang seni tapi taksub oleh budak2 mentah...
    ape sal lah kan?
    DUNIA~

    ReplyDelete
  24. kalau tak sukaa pekida kea ape kea , jangan lahh mengutuk depan-2 yeaa abang . kalau orang lain baca , kan sakit hati . bukan semua ahli pekida macam nihh . sesetengahh ahli jea yg macam tu -,-

    ReplyDelete
    Replies
    1. btol tu..gua skong lu der..

      Delete
  25. bodoh jew nak bertekak kat sini !

    ReplyDelete
  26. Ape nie tayang2,,hidup ibarat lalang,,so ko x yh nk tunjuk ko nyer perang,,,ingat kat atas sner lgik perang,,ap gune ko angkat jnji tpi ko dedah kn ? buang larh we ,,, ```

    ReplyDelete
    Replies
    1. xpyhla nsht budak dedah rahsia pekida ni.ko nashat awek ko dlu.suh tutup aurat n solat.amar makruf nahi mungkarkan.sumpah junjung al-quran kn.jgn smpai korg kene laknat sudah.

      Delete
    2. Apa guna janji sumpah ngan geng tapi kalau janji dan sumpah dengan Allah S.W.T diketepikan ? Ibadah dan iman pada tuhan dapat keredhaan dan keberkatan tapi takmau ikut

      Delete
  27. MUSBAHUDIN BIN MUSANovember 5, 2011 at 2:03 PM

    weykkk...kage bushin no jutsu...pengaruh NARUTO...hahahaha bodoh punye budak P****A!!!!

    ReplyDelete
  28. orang2 pekida ni minat sgt kat naruto kot..baik korang tunjuk buah pelir korang..baru la lebih rahsia.

    ReplyDelete
  29. adoiiii.....da ade tu simpan la....jgn la nk tayang2 bro..lupe ke time ko bersumpah bro....

    ReplyDelete
  30. komunis sgh bdk nih.agk2 kne hukum ap lah budak nih...

    ReplyDelete
  31. x habis2 nak buat hal pekida nih, haritu pasal pkau bahasa diorg dlm filem lah ape lah... Bodoh punye olang meyh!

    ReplyDelete
  32. abis la pekida cam ni korang da pecah lobang..

    ReplyDelete
  33. ni naruto ke ape?

    ReplyDelete
  34. wahai MELAYU ,bangsaku..jgn kerana nila setitik rosak susu sbelanga...
    yg umum,jgn terlalu salahkn pekida...cuma anak muda yg terlalu tksub dan menonjol2 yg mmbuat mereka lupa diri.trlalu bangga dgn status ahli yg masih mentah smpi wujud perasaan riak hingga mncetuskn masalah yg kdg kala merugikan bangsa MELAYU kita sendii..

    MELAYU tindas MELAYU,d sebabkn golongn mereka ini...permainan buah,bukan setakat MELAYU sahaja yg ada,tp bangsa lain juga turut jadikan permainan.ttp semua ini sbnrnya adalah rahsia,bukan utk d tunjuk2.setiap buah ada 'jln' ,knp mesti didedahkn pd umum?

    maaf kepada bangsaku MELAYU,kerana PEKIDA blm sepenuhnya mmpu menolong bangsanya sendiri.tp percayalah,kerana PEKIDA jg lah bangsa lain masih belum berani nk pijak MELAYU..

    kpada abg2 dan ayah2 d lua sana,mainkan la peranan yg sbaiknya...

    ReplyDelete
  35. assalamualaikum ,

    wahai umat islam , pandang kehadapan bukan kebelakang ingat lah kita semua apa yg terjadi sudah di takdir kan allah swt .. kita manusia hanya mampu merancang , pertubuhan PAKIDA sebenarnya bukan ini tujuan nya tap adalah menyatu padukan semua org islam , masyallah kenapa org melayu kebanyakan sudah sesaat jalan .. tapi kita yg putih sepatutnya mendoakan yg merah ini kembali kejalan yg benar bukan dgn mencaci atau membenci .. ingat jika org islam tidak bersatu padu maka di tindas lah kita oleh agama lain .. allahukbar ..

    fadly /// sandakan

    ReplyDelete
  36. cukup la smua ini wahai saudara2 ku...jgn la kt brpecah belah lg...tnpa prpaduan sesama kt..xmsthil 1 msa akan dtng kt akan d pijak2 ole bngsa len..jgn biarkn smua ini trjadi.brhenti la slah myalahi ssama kt..kerna itu akan mnyebabkn prpecahan ssama kt..brpegang la dgn bai'ah kt..insyaallah xkan ada apa2 halangn yg blh mngugat prjuangn kt.INSYAALLAH..AMIN....kepada ayah2 n abg2 jlnkn la peranan anda...ALLAHUAKBAR...amal makruf nahi mungkar.

    ree /// kota kinabalu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ree,dah terlambat dah nak selamat kan semenanjung ni..adik beradik dah terpesong..tiap-tiap bulan,abg long kutip duit dari adik-adik pas tu g clubbing..tu je la hidup diorang..sudahnya..bangsa lain dah maju..yg melayu?...masih mcm tu

      Delete
  37. aduh..yg kutuk2 ni...blh la kutuk...x nmpk muka,,,hahahaha,,,kira korang lg xda telor...pndai kata kt org...kubur masing2 bro...so x yah jga tepi ken orq...hahahaha...yg tnjuk buah ni pun...bkn pekida ori..ni pekida x tauliah punya...budak2 bwh umo...

    ReplyDelete
  38. hah!! pa nieh..owg cina satu buah simpan smpai mati lu taw ka??? ni budak drjh 6 pown boley main buah dh.. tuh melayu!!! iash pa nieh..

    ReplyDelete
  39. Lanjiao lu.pekida mane ade main buah ni.pekida ke ni?putih main buah ni ka??bodohh.xpyh nk pedika dgn 3line sgt la.cari keje jaga mak bapak lg bagus
    ade pair simpan pair elok2 la naharommm

    ReplyDelete
  40. Pukimak lu!lu pukimak ade hantam ka??ma cibai lu.lu punye tailo xde ajar lu ka?mana lu punye muka?lu cikai punye org.ham ka chan.jgn nk pekida sgt la.

    ReplyDelete
  41. Buah naga pn ade.tp mana sirip die?kenapa buah semua x sampai habis?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalu buah sampai abis... pecah lah semuanye bongok

      Delete
  42. Kau main buah dpn musuh bukan keluar kuasa pun ko igt ko naruto kah? Haha,bodo!

    ReplyDelete
  43. ada rantai ada mangga....ada mangga pasti ada kunci nya....xda kunci x bermakna apa2.....salam

    ReplyDelete
  44. pelik2 je bdak sekarang...nak jadi gangster masuk pekida, pekida pertubuhan islam...sepatutnya yang masuk pekida jadi bertambah baik sebab dia pertubuhan islam...lepas tu kecoh buah ni ,buah tu la..kepala butoh.... bodoh bdak sekarang...

    kalau nak jadi samseng masuk kongsi gelap...dan yang penting kongsi gelap tidak akan berdaftar dan tak pernah memgunakan islam....


    empayar merah

    ReplyDelete
  45. hoi!!. . potong tangan lah weih!. .wat malu jer ma jemaah2 yg len. . baru dpat buah. .tunjuk belang sdah . .bodoh punya orang!. .

    ReplyDelete
  46. apa maksudnye ni.. keh3.. leh tlg terangkan

    ReplyDelete
  47. bodoh..korg dh sesat..bwt malu nma melayu je..

    ReplyDelete
  48. nie betul kew?apew da

    ReplyDelete
  49. bongok lake...ayah2 ntang mndew aww....bodoe

    ReplyDelete
  50. bodo.....babi.... taik pelir.... kulup big.... puting kopek`.... bangang belake..... pasal natang nie pong nk gaduh.... lebih bek mung g download alquran..pahtu mung g bace alquran dan menghayati alquran..lagi bagos.... dari bertengkor kat blog nie....

    ReplyDelete
  51. sapew hop terer main buoh??meh fght nan aku...ayahnda pown mari fght....dop takut siket....ayah2,aku likup jew....

    ReplyDelete
  52. nih2.... ayoh(jkj)mari nie....jom lawan butir pelir sape lg besor.....

    ReplyDelete
  53. aku nop ayoh2 sedunia...mari ngadap aku.... ..jgn sapa aku lembang lakew...aku duk mamang...blajor ranaco(reti)... ...aku nop ayoh2 lake jilat jubo aku...bini2 yew...lacak pele aku.....///

    ReplyDelete
  54. taubat la kamu semua

    ReplyDelete
  55. hahahah. paling pelik, ada yang cakap kubur masing-masing, jangan jaga tepi kain orang, rahsia PEKIDA konon bagai dan macam-macam benda bodoh. aku duduk dekat dengan Akademi Laut Malaysia. konon ada abang long syakir (tak silap aku budak ALAM juga), duduk dekat taman belakang pejabat pos kuala sungai baru. pendek macam tu, siap main perempuan, minum arak bagai, clubbing apa semua, itu contoh PEKIDA atau 3 line? anak aku tingkatan 2 lagi tinggi dan boleh baca Al-Quran lagi elok dari dia. bodoh sangat nak kacau anak aku. bila aku sergah, konon nak tunjuk besar. bodoh budak2 3 line @ PEKIDA. patut mansuh jer...

    ReplyDelete
  56. ermmm...takpa la..kita cuma nak tanya satu ajer...di waktu Sarakatulmaut menghampiri diri...apakah buah2 ini dapat membantu...? pulang lah kembali ke pangkal jalan berpandukan 30 juzuq AlQuran dan ke jalan yg di redhai Allah Swt....sedih2 dgn keadaan sekarang ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dari DIA kte dtg, pada DIA jgk kte kembali.. " akan bangkit pjuang2 yg membawa panji dr arah TIMUR MECCA... dimanakah pjuang2 tu?? kat situlah kite berbai'ah walaupun dalam keadaan merangkak.. memang ada yg tersimpang jauh.. tapi kte sbg umt islam perlu mmbawa mereka kembali pada landasan perjuangan.. bukan dengan bertelingkah atau bercacian.. sedar r saudara seislam ku, inilah masanya utk kte merubah pandangan org bkn islam pada org islam.. ap yg aku simpan dan perjuangkan itu r yg korang simpan da perjuangkan jgk.. HAIMAN AL HUZAIFAH ///

      Delete
  57. mana kah janji fisabillillah anda...///

    ReplyDelete
  58. jangan marah bangsa lain..melayu sendiri yg bodoh dan mundur..tak de ape pun yang boleh dibanggakan dengan melayu ni..dalam Quran pun tak de sebut nama Melayu ni..sentiasa senang di perbodohkan.oleh sesiapa pun..dari pemerintah sehingga rakyat jelata..setakat jadi geng 30,36 dan 77...terus terpesong..sentiasa mengagungkan simbol naga ..woi..naga tu mitos..dari zaman rasullulah sehingga sekarang..mana ade naga..dinosour ade la..pas tu ,..nak naik jadi geng guna pulak Quran..aku tak tau la..makin ramai melayu tak bertamadun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. melayu 3 line sekarang= kaki pompuan,kaki isap ice,kaki botol,kuat kencing,malas kerja,suka beg silang,suka usha awek&bini org,pas tu kalau org usha awek dia..marah..kuang ajar dgn mak bapak, dll...ini semua dimonopoli oleh ahli pekida muda..ayahnda dan abg long tak mampu lagi control coz selalu makan duit dgn adik-adik..dan terlalu banyak tengok vcd young and dangerous..

      Delete
  59. mcm bgus2 je..zman dlu boleh lah main buah.zaman skrg pekida elok main guli je.dh xde apa yg rahsia lg.ingtm pekida bgus sgt zaman skrg?? puiiiii..dlu aku respek.skrg gi mampus.

    ReplyDelete
  60. FUCKIDA.hahahahahahahahahaha...
    PTUIHHHHHHHHHHHHHH!!!

    ReplyDelete
  61. drpd blaja buah2 bodo ni,bek blaja Buah Pukul..Bru la ley jdi gangster,fight dgn org!Ni la lu stakat maen buah bodo ni,kne jmpe org yg brisi t xsmpat pape dah kne pepah!haha.Plz la wei,jgn malukn bngse sndri..Jge dri sndri lg bgus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. blaja buah pukul x guna laa...kita blajar sembahyang dan jaga mulut kita..kerana mulut bdn binasa...jgn marah eh. assalamualaikum

      Delete
  62. xda faedah sguh islam xajar smua ni..dalam kubur nanti malaikat tanya ko tunjuk la buah ko 2.....

    ReplyDelete
  63. masok 3line ni kerja nak pukol org je.bukan nak pertahan agama.bila de hal kecik je pgil habis ayah,pak long,maklong,makcik,tok,tokwan la pe la mak nenek smua pgil,..kalau btol berani go to pakistan lawan dengan tentera america.pertahan kan agama islam.islam di sana habis d,tindas.

    ReplyDelete
  64. pekida ni pukimak anak haram. tau sembang kencang je. pstu bile kene sound. panggil ayahanda la..abg long la..abang ngah la...pak lang, maklang, mak ude. smua ko panggil, pastu bukak buah ramai2.kene tembak mampos jugak.skang ni ayahanda ke . abg longg ke meh la jumpe jilat jubo aku! memalukan kan bangsa melayu.memeyyy ahhhh! kalu dtg depan aku bukak buah mcm ni..bkn makanan aku la...makanan aku dua lori..ni no aku 0136434682.mane2 dak pekida nak jumpe aku .meh cni aku pijak sekor2.77

    ReplyDelete
    Replies
    1. pijok mung.... mung meh ngadap aku.... dop saje aku retus bulu pelir kan....

      Delete
  65. bro jangan cakap sesuka hati, bro mkn nasi kami pun makan nasi ///

    ReplyDelete
  66. wow, ini buah naruto, awesome!

    ReplyDelete
  67. nape nk tunjuk semua nie,,,,,,,,,,,,,,, adoh
    payah arh,, kalo spe2 tau nasah tau,,,
    huhuhuu

    ReplyDelete
  68. pecah tembelang pecah dah hilang.......30 36 77.......panggil semua gua taat pada yang satu per3

    ReplyDelete
  69. bodoh tunduk sesama manusia...dijunjung2...jilat kaki...tunduk pd yg Satu je ckup manusia ni kn sama taraf...raja pun mati kain kapan kale putih...yg korg nk tunduk junjung tu knapa...bodoh...

    ReplyDelete
  70. Pemuda ni bertunjangkan islam? Boleh ke cina mualaf atau india muslim sertai?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana gerakan yang berkiblatkan islam boleh... manakala gerakan berkiblatkan bangsa x boleh.... :) Setiap gerakan @ persatuan ada tujuan penubuhan... rujuklah dan renungkanlah... :)

      Delete
  71. teknik bayangan diri
    #jurusan seribu bayangan sedaih

    ReplyDelete
  72. Buah Mangga Xde Ker?

    ReplyDelete
  73. Buah Plastik.
    balik belajar adab dulu baru la boleh melangkah,
    sebab tu kena bagi sekolah,
    bila tak sekolah tu yg jadi lain macam .
    berbaju x salah ,berjemaah x salah
    tapi pembawakan diri sendiri yg membuatkan semua tu jadi salah.

    ReplyDelete
  74. PEKIDA haaanjing ehhhhh...............bodo.............

    ReplyDelete
  75. Assalamualaikum ///

    Kepada semua Majlis xkira la majlis mana pun
    jangan kita dipisahkan oleh digit.
    jangan lupakan tujuan perjuangan asal Fissabilillah.
    Tolong ingat Sumpah semasa Bai'ah.
    Satukan adik beradik,rapatkan silaturrahim saudara2.
    jangan biar masyarakat terus pandang pesong pada kita hanya kerana beberapa golongan yang tidak bermoral yang merosakkan nama majlis.
    kita perjuangkan hak bangsa kita agar tidak dipijak bangsa lain
    kita perjuangkan maruah kita bukan menjatuhkannya.
    kita pertahankan maruah tanah melayu,ini tanah kita.
    jangan masuk majlis jika hanya ingin sokongan bila bergaduh.
    berjumpa beri salam,buka buah tp selanjutnya minum arak.
    tolong kaji semula perjuangan kita wahai para saudaraku.
    Maaf saya hanya orang yang kurang pengetahuan
    maaf jika ada terkasar bahasa.
    sesungguhnya saya hanya ingin menyampaikan isi hati

    semoga perjuangan tetap diteruskan

    Assalamualaikum ///

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan nak kate aper la bang... mmg perjuangan abg baik. tp realitinya, abg tgk la sendiri budak2 abg. da la x gentle, ramai2 brani., sorg2 kecut perut. malas nk ckp lebih2. mmg sbb nila setitik rosak susu sebelanga. tp klo kepala pun sama mcm ekor, lama2 jahanam jugek jadinyer

      Delete
    2. assalamualaikum///

      saya nak menyelit skit.. saya mintak maaf, kte xusah menunding jadi tepat pada persatuan2 ni.. kadang2 pembawakan dorng tu yg dorang sendiri xdijaga. xperlu nak tengok abg2 atau ayah2 bagi saya keseluruhan mereka adalah yg terbaik menjadi pemimpin.. kebanyakan mereka yg menjadi begini kerana kelakuan sendiri yg masih dalam persatuan ataupun yg telah dipecat.. mmg sebegini kte kne banteras atas sebab rahsia tapi macam mane kalo seorang manusia yg telah tau segala rahsia dah telah dipecat kita hendah banteras?? ingat sendiri mane tempat berdiri,mane tempat asal. usah la kita sesama umat berkelahi saya hanya sebagai pemerhati saya hanya nasihat.. sekali lagi saya memohon maaf sekiranya saya terkasar bahasa..

      assalamualaikum///

      Delete
  76. baik aku g blaja dgn ustaz don pasal ilmu2 agama dari masuk pekida yang dah macam bertuhankan duit dan dunia :) aku tak tkt la 30 36 77 tu kalau kau ada back up ramai aku bubuh ayat Al Quran kat tgn aku bagi sikit sorg supaya korg sedar apa itu hukum hakam agama islam..korg tak sehebat budak kat palestin la weiiiiiiii!!

    ReplyDelete
  77. dah la jgn la benci membenci antara org melayu sendiri.. bangsa len baca ni tergelak je dorang.. malaysia last2 dapat kt bangsa lain. org bukan melayu jadi pm. dah jgn benci2 da.
    PEKIDA bukan gangster.. ahli2 yg muda2 je x tentu hala.. islam yg ptut dipertahankan.. tanah melayu yang ptut dipertahankan.. bagi yg mengumpat, benci, mengata.. cukuplah.. korang bagi nasihat pandai.. tp sebut jugak benda2 x elok. xdpt ap jugak..
    ASsalamualaikum..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masalahny pekida ni yg bikin malu bngsa.bodoh.memalukn bgsa n agama..

      Delete
    2. assalamualaikum.
      bkn pekida rosak kn bangsa.
      bangsa kita khianat kita sndri.
      yg mna xbtol d'perbtolkan.
      yg mna btol p'btolkan yg mna slah.
      doa adlah snjata umat islam.
      tidak salah kita m'doakn kesejahteraan org lain.
      mari lah kita b'sama2 b'doa agr yg terpesong jauh mahupun tidak betol m'dapt hidayah drpd ALLAH.
      Amin..

      Delete
  78. PAKAI BEG SILANG,RAMBUT PACAK,BAWAK KANCIL EKZOS PEKAK,PAKAI SPEK MATA HITAM UPTOWN,STIKER PENUH SATU KERETA,BWAK AWEK MUKE MCM MINAH KILANG..WHAT THE SHIT-KIDA

    ReplyDelete
  79. taksub sgt tgk cite naruto nie!!

    ReplyDelete
  80. weh brayuk mok lake... dop puas aty meh sini... dop aku likup lake.. dop kire cine keling bangla melayu kapir ke ape israel nasoro.... meh sini

    ReplyDelete
  81. salam lancau2 sekalian yg dok maki2 pekida.... hampa yg tak masuk toksah dok wat teror la kata pekida mcm2 pekida tak pkai la kwan buah2 naga ni... klau tak taw jgn wat pandai.... lancau!! lu punya puki sudah hantam ka??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puki bini lu,bini2 pekida,bini 30 gua hentam.deme kate lu pnye lancau kecik.halus je.

      Delete
  82. Andainya aku belot..maut hukumannya~..igt tu~

    ReplyDelete
  83. Buah ni diberi pada orang terkemudian adalah untuk mengenal sesama ahli. Pada waktu dulu buah pengenalan tiada disebabkan mereka boleh kenal sesama mereka berlandaskan ilmu yang ada... :) Buah di atas takder kaitan dengan gerakan ISLAM.... Apa-apa pun nama gerakan selagi tidak melanggar hukum syarak, bukalah hati saudara sebesarnya... kerana tiada ahli yang membuat onar kerana mereka ini orang2 yang mendalami ilmu agama... Sekian.. :)

    ReplyDelete
  84. ni la dye...ble pemimpin sndiri pown wt owg bwah akn ikot...xyah taksub sangat la...mase mati nnt mungkar nangkir xtnye ko dh smpai buah bape dh???xde la...soaln yg akn d tnye solat ko...mase mude ko...duit ko...aduuuiiiyyyyy

    ReplyDelete
  85. pukida mmg puki,

    ReplyDelete
  86. ikan makan ikan...sudah mkn pandai simpan...
    jngan pecah dimulut...biar pecah diperut...rahsia tetap rahsia sudah pecah rahsia rosak la bangsa...

    ReplyDelete
  87. salam///..minta abg2 dan ayah2 jlnkan tugas anda...sy slah sorg dari ahli jemaah kecewa dgn sikap segelintir ahli yg merosakkan nma baik pertubuhan...jgn kta trsesat jauh...kmbalilah ke jln yg asal..lakukan pemutihan demi kebaikkan..pilih ahli yg betul2 boleh bawa pertubuhan ke jln Allah...lihat latar belakang sebelum di jadikan ahli...pilih yg menjalankan perintah Allah bkn yg melanggar perintar Allah...pekida tak salah...yg salah segelintir ahli sama ada yg muda ataupn tua...bagi yg mencemuh mngkin tak tau keadaan sebenar..percaya lah..bila terjadi perperangan nescaya melayu bersatu..tak kira putih merah atau kosong..kat situ baru kita akan nmpak perpaduan org melayu mmpertahankn bngsa dn agma...sorg cina prnah ckap dgn saya..klau cina dgn india brsatu musnahkn melayu sdah pasti akn hilang bgsa cina dan india di tnah melayu krana daya semangat bersatu org melayu...sbb tu cina lebih fokus kpd perniagaan dan politik utk jatuhkn bngsa melayu tnpa cetus pergaduhan..india pn da turut serta ikut jejak cina tp dlm bidang politik la...apa2 pn jgn biar rhsia trlepas pd msuh org melayu..simpan amnah yg di beri...amanah yg di sumpah adlah atas nama Allah..jika pecah amanah sdah tentu akn di soal kelak di alam barzakh...islam tetap islam melayu tetap melayu...sayang islam sayang melayu..tak kira putih merah atau kosong kita pasti bersatu..kita smua saudra yg takkan putus tali ikatannya kerana kita berpegang pd 1 kalimah syahadah...1 petikkan dr hadis Qudsi...firman Allah SWT :sombong itu selendangku,takabbur dan riak pakaian ku..barangsiapa dr kalangan hamba2 Ku melucutkan mana2 pakaianKu nescaya akan ku humban ke neraka...renungkanlah...Salam ukhwah buat semua abang2 dan ayah serta org melayu..///

    ReplyDelete
  88. Jg duk.kata melayu bodoh.....cakap snie berani mcm harimau...cakap luar mcm kucing...hina bangsa sendiri..bangsa lain ketawa tgok kita blek....sapa2 x puas hati jmpa trus ayah bos..jg duk cari.masalah org..kita baik sgt ka?kita manusia biasa je msti ada buat salah...

    ReplyDelete
  89. ala..bkn slh ank buah jer...ayah ngn abang2 pkcik mkcik smue 2 pon sme jer..kata abang,,kata ayah..brpegang pasa amar makruf nahi mungkar,,tapi tangan bertatu..mlm nonggak..
    tujuan pertubuhan mmg aku tabik..tapi klu dh kepala pon x betol..cm ne ank buah nk betol..ak nk tanya kt orang pekida ni..nape banyak sangat ayah dan abang??makin ramai kepala,,makin banyak pertelingkahan..aptb..salam

    ReplyDelete
  90. Btul ke ahli2 nya buat kerja ke jln Allah... Tapi depan mata saya sendiri masa kat masjid ahli depa kawin... Seblum masuk waktu asar...elok selesai majlis..masuk waktu solat asar... Dalam ramai2 yg berbaju melayu hitam songkok bercalit line 3....ada la 3,4 orang je yg menyahut seruan solat...berjemaah ( lpas nikah ada mkn2 diperkaranagn masjid )yg lain pakat dok lopong buat bodo tak sekali solat jemaah..dari yg berbaju itam smpai lg yg di panggil ayah long ke ah long ke tu.
    So. ..cer cite. ..kejln Allah ke tu klu? dah di masjid...dah azan... Tapi tak solat... Takde hormat pada azan... Takde hormat dan malu pada iman yg heran tngk punya ramai kaum lelaki islam..tapi sampai masa solat. .....srng pun tak p solat.
    Yg ketua sekali pun sama..masa azan dok pulun mkn.
    Klu dah berbaju itam bercalit 3..... Cmfrm bukan kumpulan kompang tu sbb depa tak ketok kompang pong...
    Cer citer.... Der

    ReplyDelete
  91. Hang paham paham no

    ReplyDelete
  92. Buta hati bawa mati.buta warna jd mcm ni la... Semua nk tunjuk....isk diam2 sudahla.... Habis semua nak dedah... Baru nak celik mata kenai cahaya kot.haruuuuuuuuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org pekida memg bute warna.tu yg logo warne keling.warna trafic light..

      Delete
  93. Solat pn x,sebuk amar makruh nahi mungkar..dgn mak bpk sndri kuang ajor..ayahanda ntah bpk sape ko hormat..bodo..mak bpk duk mbesorkn ko.bg pelajarn dunia akhrat.menatang bodo ni gak ko sanjung ko bw mati..bodo..biarla pekida ni di laknat.bsumpah junjung al-quran..tp perangai serupa binatang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku sagt setuju....kalo ayahanda siap cium tangan cium pipi..ayah sendiri maki hamun..

      Delete
  94. Xpyh bgsa lain la..bgsa sndri pn benci kt pekida ni.join tabligh la lg bgus..pekida kene jentik pn pgl polis..nk jg org konon..syok sndri btl la..ko jg la diri ko sndri dgn ahli ko tu.xdeny nk jg bgsa melayu..nk jg bgsa n agama biar jg semua.bkn ahli korg je..

    ReplyDelete
  95. Pekida kaki pau mamak.

    ReplyDelete
  96. Skang ni kecoh kate pekida ni barua penjilat jubur umno.btl ke?

    ReplyDelete
  97. betulke pukida,lu tu pekima bunyinya macam pukimak...
    pukida tak serupa bunyinya,pekima memang jelas..

    ReplyDelete
  98. btul tu, . . .kalau nak cari ahli pekida tu. . .cari lah yg btul2x bleh bwa segala nya ke jalan islam....selidik dulu pastu bru ambil...ni yg lain wat malu je, .
    .bnyk yg wat keja tak sn0n0h...brtentangan dngan islam lha...

    ReplyDelete
  99. Ape beza pekida dgn pekima?

    ReplyDelete
    Replies
    1. beza die perkataan lah bongok... bodo mcm kulup anjing.. babi..

      Delete
    2. Baik pukida,pukimak ke,3 line calit dahi yg samy velu tu pkai ke.yg pasti sume xbtl.warna pn da mcm warna keling da aku tgk.

      Delete
  100. asal marah ni bro... rilex sudah jangan marah... kita hidup cara kita sendiri...dosa masing2 bro kita tanggung sendiri...dari lu nak marah xgne bro baik kita doakan diaorang buka pintu hati nampak jalan yng benar nk marah kat sini pn x gne

    ReplyDelete
  101. assalamualaikum... cuba tanya sahabat2 kita dalam jemaah, apa itu KALIMAH TAUHID? apa yang NAFI, apa yang ISBAT? sifat2 dlm kalimah ada brapa? brapa rukun sembahyang? brapa rukun FI'LI, brapa rukun QAULI? cuba tanya perkara asas FARDHU AIN... adakah sahabat2 kita dpt kuasai? maaf menegur... kita junjung 30 tp x amalkan apa yang terkandung di dlmnya... binasa badan... renung2kan...

    ReplyDelete
  102. bagus lagi baca quran n hadis dpada blaja bnda ne. aku langsung xmnat ngn suma bnda nie.. boleh bawak ke syurga ke?? kompom ke boleh bawak ke syurga?? kembalilah kepada ajaran Al-quran dan Alsunnah. insyaAllah, itulah akan menjadi kekuatan orng Islam. kenape sunnah nabi tak nak ikut?? bnda2 takde faedah nie korg nak ikut?? Allah cakap jgn mnum arak, jgn berzna, korang buat jugak. aku bnyak kwn2 pekida nie.. aku tgk lebeh trok dpada aku yang tak pekida nie.. sbb aku dga yang pekida bgus sangat. btaubatlah smentara pntu taubat maseh tbuka. yang dh masok pekida tu, btolkan tujuan anda. insyaAllah, pjuangan anda akan mndapat sokongan kaum2 melayu yang lain

    ReplyDelete
  103. lagak budak2 melayu yg join pekida memang mcm lancau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kta kmbali kpda ajaran al-quran n alsunnah...
      dlam ajaran al-quran n alsunnah ada maki2 mcm lancau x???
      jngn slah kn org ln kalau sndiri pown xbtl...:)

      Delete
    2. majoriti org pekida perangai lg mcm sakai faris oi..

      Delete
  104. rahsia tinggal rahsia...
    apa yg dijunjung apa yg dilafaz apa yg disimpan???
    renung2kan...

    ReplyDelete
  105. baik pekida ke,bkn pekida ke pokok pangkal diri sndri..tp..memg btl la.yg masuk pekida ni majoriti perangai mcm haram..hehe..

    ReplyDelete
  106. org buat2 benda macm nie mau pegang dan potong telinga ja.... dapat kat aku.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko pekida ke hamdani?org pekida xde lancau tau.xpyhla nk ptg tlinge org.p cari lancau ang dlu k.

      Delete
  107. aku respek la kt org2 tabligh..lagi elok..satu dunia bkumpul,bsaudara.bjemaah sama2 kejalan allah.ada masalah sama2 solat hajat.cari keamanan.cube rujuk pekida.ada masalah,parang,tali,guni.islam sm islam plak tu.rebut bini org.lg bes pekida rebut bini org 3line.gaduh.ape beza pekida n 3 line pn aku xtau.ape la.akai tarak.

    ReplyDelete
  108. nak perjuangkan agama dan bangsa..guna al-quran.perangai mcm taik.korg sndri yg hina bangsa dan agama.sedar x?

    ReplyDelete
  109. Seseorang manusia yang sudah menjangkau 40 thun umurnya namun kebaikannya masih belum mengatasi keburukannya, maka bersiap sedia r ke neraka - ibn abbas...so brtaubt r whai saudara-saudaraku yg tlh mnympng smntara kte masih lagi dberikn pluang olehNya

    ReplyDelete
  110. jom tgk cite pe3.hehew

    ReplyDelete
  111. Ajak rmai2 ustz ms0k pkida

    ReplyDelete
  112. nonsense .. bgus hantar dorg ni pergi gaza berperang..hebat sgt da kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak tnjuk kuat sama org melayu sendiri hebatla..perjuangan ape ntah yg suci sgt pekida ni buat..

      Delete
  113. Pekida adalah utk mengeratkan bangsa melayu supaya bersatu dan x ditindas..buah itu adalah rahsia..pekida x ada kena mengena dgn keganasan..cuma anak2 buah yg buat hal kerna masih mentah..msok pekida dgn niat lain..sbb itu jdinya seperti ini..sila fahami pekida..msok pekida adalah utk melakukan lebaikan..dn sya brharap mereka yg x tahu apa2 jgn berkata sebelum brfikir..cari maksud pekida yg sebenar..jgn trus menuduh pekida satu pertubuhan keganasan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. abis tu ayahanda bonda xreti2 pantau ape anak buah buat?jgn kate segelintir,sume dpn mate aku ahli pekida perangai mcm setan.keje pn bouncer disko,penarik kete.ayahanda pn ada kaki tnggak..masuk pekida untk kebaikan apany?ape kebaikan pekida buat?sape pejuang negara ahli pekida?left adnan pekida ke?budak2 kaki jackpot bru pas spm pn brape rmai ahli pekida..org mcm ni la bakal2 ayahanda akan dtg..dlu bolela respek.skrg ni xde maknany..memalukan bgsa n agama sndri adala.ko bsumpah junjung quran,pastu ko xsolat.kaki disco.pebenda x?menghina islamkan?sedar x?

      Delete
  114. jutsu berubah bayang naruto ni HAHAHA

    ReplyDelete
  115. kenapa pekida suci sangat hah?? zaman Nabi dulu pertahankan Islam x pyah nak tiga line empat line tujuh line pun! kalau ade pertubuhan, susah nak bersatu! ape daaa... rosak! ayah main jackpot+maksiat, abanglong bunuh orang, angah edar dadah, Islam entah kemana.. sedih.. moge Allah tunjuk jalan pada mereka2 yg hanyut dengan obsesi dunia.. amiiinn

    ReplyDelete
  116. apa nak jadi..apa nak jadi..dah xreti2 report??cari jalan kasi tutup ini blog laa..hangpa suma apa laa..dia ada tangan kaki dia punya suka mau bikin apa..hangpa ada tangan kaki sama akai..kasi guna laa..macam mana nak block ini blog..kak long laa..abg laa..ayah laa..akai ada xreti guna xjadi apa jugakk!!~~~~

    ReplyDelete
    Replies
    1. xpyhla block..kite dpt tgk respon org tentg pekida ni macam mane..

      Delete
  117. dah masuk waktu ni jom p solat...........

    ReplyDelete
  118. Macam simbol untuk penyembah dajjal je

    ReplyDelete
    Replies
    1. A : oi budak gemuk!
      B : aku bukan budak gemuk.aku abg long kawasan!

      Delete
  119. HANYA YG TAU JER FAHAM MAKNANYA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Drpd tau menda alah ni lg baik ko tafsirkan ayat2 suci tu..kalu sume umat islam kt dunia ni sama2 taat perintah Allah mesti kite kuat drpd sume join pekida laknat ni..sah2 hancur dunia dtimpa bala Allah..

      Delete
  120. Cuba-cuba cari buku atau wat research skit tentang simbol2 dan buah2 Freemason naungan YAHUDI.. Tak ke sama dengan buah 30 nih?? Masalahnya kita tau ke dari mana asal buah 30 ni? berapa lamakah usia buah 30 nih? adakah seumur dengan sewaktu kitab2 sihir di bawah Masjidil Aq Sa dilarikan??

    Renung2kan... jangan men dok maen buah tapi tak tau asal usul.. Racun yahudi tu ade dimana2..... Semoga menjadi renungan bersama :)

    Taubatlaa Sebelum terlambat.....

    ReplyDelete
  121. PEKIDA DH MCM APE ......AYAHANDA DIPENTINGKAN TAPI AYAH SENDIRI DI CACI DN DI MAKI HAMUN.....ABANGANDA DI HORMATI TAPI ABANG SENDIRI BUAT MCM SAMPAH DI TEPI JLN...APE NI....NI KE PERTUBUHAN YG NK SATUKAN ORNG MELAYU...MAKIN BERMUSUHAN ADE LAAAAA....GADOH SANE GADOH SINI...PEGI CLUB, KAKI PEREMPUAN.....APE NK JADI...BAIK SESIAPA YG MASOK PEKIDA , 3LINE, ATAU APE APE JE LAAA...TAUBATLAAA SEBELUM TERLAMBAT....BALIK LAAA KE JLN YG LUROS...

    ReplyDelete
  122. wa potong jari2 tu baru tau.. tuhan bagi jari kat ko suruh gunakan buat keje2 berfaedah

    ReplyDelete
  123. Elok dan terbaik mansuhkan semua pertubuhan sebegini.
    Banyak buruk terlalu sikit baiknya.
    Tiada bangsa yang hendak dibela.
    Yang hendak dibela cuma Agama Islam dan penganutnya sahaja.
    (Samada anda Melayu..Cina..India..dsbgnya asalkan anda Islam
    bermasalah, dianiaya oleh musuh Islam).

    ReplyDelete
  124. Mula2 masuk berkobar2 nak bela Islam..(kononya)
    Pertengahan ....berkobar2 nak cari popular
    Akhir...berkobar2 nak tunjuk kuat dan berpengaruh (kononnya)..
    Last....nak bela Islam tah kemana....pulak tunjuk samseng cari gaduh..kat bangsa sendiri pulak tu.. yang banyak dan ramai beraninya...ramai la katakan..
    Cuba tanya diri sendiri....sejauh manakah Ikhlasnya mempertahankan, mengangkat seterusnya
    mempelajari...mendalami..mengamalkan dan mendakwahkan syariat Islam baik dikalangan ahli..masyarakat setempat dan umum amnya..

    ReplyDelete
  125. Skrg dah bayk sangat Ayah2 dan Abg2 yang sanggup relrut bebudak skolah jdikan ahli majlis sebab duit... Goyang kaki.. byk naik budak dapat duit... indah nya dunia...

    ReplyDelete
  126. tok sah la nak bukak buah semua... kita sesama islam patut beriman kepada yg satu... sape buat blog ni memang x tau peraturan pekida ke???? bodoh sangat sampai tayang benda ni semua....

    ReplyDelete
  127. salam ukwah..
    kenape kaw ni bodoh sgt tnjuk buah kat org2 29?? mne janji taat setia kaw??pasal pengkhianat macam kaw la org pndg serong kat pekida..aq da lame mkn grm..so x pyh la nk bajet men buah sane buah sini..///

    ReplyDelete
  128. yg best laa ttg org komen kat sini....suruh sembahyang blajar al-quran tp maki hamun? cer crita? nasihat tu dh bagus tp maki hamun...bwk bersabar laaa....kalau kita x kacau diorang x la diorang kacau...yg maki hamun pekida tu pahal? kata kita org islam diam2 suda ah....disebbkan group korang dpt dosa sbb maki hamun..astafirullah al azim...

    ReplyDelete
  129. Buat ape la ada "buah2" bagai ni.
    Dalam Islam tiada simbol2 mengarut macam ni.
    Semua ni punca ego, riak dan rasa "bagus semacam"...betultak wahai ahli2 pekida? Jika atas alasan kod rahsia..buat apa?
    Mahu jadi lain dari yang bukan ahli? Untuk apa?
    Pekida bukan ke untuk tegakkan Islam? untuk kuatkan perpaduan sesama Islam?
    Ke untuk tegakkan kekuatan kumpulan? supaya berpengaruh, digeruni lawan atau bukan ahli?


    ReplyDelete
  130. biaq p la tu buah 36 hang nak melalut tu wat pa

    ReplyDelete
  131. sudahla jangan mengomen dan menghina sesama sendiri..jaga sikit bahasa jangan sampai memalukan bangsa..jangan pula menghina sesama sendiri..bukankah elok muhasabah diri..manusia tak lepas dari buat kesilapan..bukannya semua manusia sempurna...

    ReplyDelete
  132. sekali dia pekak daaaa

    ReplyDelete
  133. Bodoh ! lu banganng !

    ReplyDelete
  134. rahsia laa sgt..kalau kekalkn keamanan tak ape laa nk rahsia sgt bnde2 yg mcm tahyul nih..ad jugak org mlayu kne pukul..ketidakadilan sana sini..ada tak ada sama je..aku sendiri tak taw ape pekida nih..mcm tak ad function dlm hidup aku..drpd blaja wt isyarat ni baik aku blaja cmne nk brdoa mngikut tadahan tangan nabi..lebih baik dr taw benda tak bwk akhirat nih

    ReplyDelete
  135. Bertukau...hehehe..

    ReplyDelete
  136. Ade org mkn nasi lemak, ade mkn nasi myk, ade yg mkn nasi impit.. Yg pasti ramai yg mkn nasi bkn ramai mkn speggeti... Xkira lh buah apa sekali pon klu padan bukak, klu xtau diam2 sama melayu tp nk mengutuk mengata... Kata hidup bermasyarakat.. Klu xleh trima duk kt hutan buat amal sorang2.. dlm 1 satu pertubuhan yg mempunyai pengikut yg ramai, mesti ade kambing hitam.. Xmgkin semua bagus... Org yg meng upload nya ni mesti tergolong dlm kandang kambing hitam..

    ReplyDelete
  137. apew nie.. gadoh2.. x baIk laa
    kita kan satu malaysia... yg manew masuk pekida to.. simpan laa amanah yg diberi.. jgn pecahkan amanah yg diberi.. jadi professional sikit la.. amanah penting dalam hidup,,
    x kira la,, merah kew,,putih kew, |||
    sudah2 la to gaduh pasal hal nie..

    ReplyDelete
  138. Sudah. Jangan gaduh2... Batalkan semua ni. Semua masuk unit amal PAS. Baru betul nak juangkan Islam.

    ReplyDelete
  139. Pekida ke 3 line ke tak boleh lari dari bertanggungjawab pada mana ahli2 yang bermasalah seperti samseng tu. Kalau mampu ramai anak kena juga la mampu pelihara anak. bukan reti buat produk je. Jangan jadikan alasan untuk lepas tangan. Jika tak mampu..bubarkan je.

    ReplyDelete